The Sabah Insider Online… DR JEFFRY KITINGAN DAN MOHD NOOR MANSUR PENIPU ORANGNYA SEMASA PRU12 DAN PRU13 SAYA ADALAH MANGSA MEREKA BERDUA


PEMIMPIN macam ini boleh dipercayai lagi kah


DARI HATI-KEHATI MANTAN CALON STAR BALUNG PRU13
DATUK MOHD JEFFRY ROSMAN
Tuesday November 22/2016

 
Saudara Pengarang The Sabah Insider Online izinkan  saya menggunakan ruang portal ini untuk meluahkan  isi hati  saya  yang tersirat dan tersurat mengenai  parti Star pimpinan Datuk Dr Jeffry Kitingan.

Terlebih dahulu saya memohon ampun dan maaf jika kenyataan saya tidak di sukai..bagi saya kewujudan USA hanya bagi memecah undi saja bakal jadi baruah UMNO/BN bila menjelangnya PRU14 nanti.

Dan disini saya nak maklum bahwa ada 2 manusia yang saya  tidak  percaya langsung yang  pertama Datuk Mohd Noor Mansur..jangan dia ingat dia boleh bersihkan cerita setelah menipu hampir semua calon-calon  yang bertanding pada PRU12 yang mana dia minta kami gunakan logo Bersekutu kononnya Saudara Berman Angkap sudah izinkan.

Sementara duit kami bagi dengan  dia (Mat Noor)  yang  jumlahnya  begitu banyak sekali akhirnya pada 2 hari sebelum penamaan calon beliau menghilangkan diri tinggal kami terkontang kanting begitu sahaja.

Semua bajet kami awal dia sudah kebas dan kami lugai-lugai  kata orang Sabah jadi barua nya jadi mangsa dia.

Saya juga diberitahu dia masa itu di bayar lagi 50k  (RM50,000) oleh pihak BN-UMNO  kerana berjaya memperbodohkan –bodohkan hampir 60 calon DUN yang dia lantik tanpa Dana. Saya berani berdepan dengan (MAT NOOR)  beliau tiada masalah .

Kedua Datuk Dr Jeffry Kitingan serupa  juga kami adalah mantan  calon-calon Star partinya   kami  yang dibodohkan kerana bajet yang dijanjikan hanya 20k (RM20,000) setiap DUN yang disalurkan..saya ingat saudara Shaimon Sarmon Jumadi Wartawan  Kanan Sabahkini Net masa  itu turut  juga bersama sama saya ketika itu dan janji nya untuk 300k (RM300,000)  setiap DUN tidak langsung diberikan tapi  beliau lah sendiri guna dana untuk  kemenangan peribadinya di Bingkor.

Apa yg kita nak bangga dengan  cara dan pendirian 2 pemimpin ini? Sebab  itulah bagi saya tidak  perlu lah rakyat sabah terpengaruh dengan  apa juga manifesto yg dibawa oleh parti USA parti  amat rasis dan tiada sedikit pun membawa secara mutlaknya.

Perjuangan United Sabah Alliance (USA) adalah parti perjuangan untuk kaum Kadazan-Murut-Dusun sahaja  bukan untuk  rakyat Sabah yang berbilang kaum dan agama.

di Sabah buka 3 suku kaum saja yang jadi  pribumi ingat bukan KDM saja jadi  pribumi  kamu buat parti ini untuk  apa ? jawab dulu? lagu rasmi star bahasa apa?

KENYATAAN  TAMBAHAN PIHAK ADMIN


Jangan terlalu rasis dan  perkauman hanya bangsa Kadazan-Dusun-Murut yang diutamatkan saya  cabar kalau berani halau semua bangsa yang ada di Sabah ini bangsa Banjar-Bugis-Jawa Buton-Bolongan-Tidung-Suluk-Bajau Kagayan –Kadayan Brunei Basaya Iranun  Timur dan Tator kalau betul-betul anak jantan  pastinya pertumpahan darah akan berlaku nanti.

Kalau begini caranya USA ketepikan kepentingan orang-orang Islam di Sabah  nescaya alamatnya Sabah akan diperintah oleh Abu Sayaff-IS dan Al Kaedah atau Taliban baru padan  muka. Inikah orang -orang Kadazan-Dusun-Murut mahukan  jangan sampai Geng Baju Kuning bersatu dengan geng Baju  Merah menentang   United Sabah Alliance (USA) mungkin berlaku kalau keadaan terdesak sudah susah jadinya Sabah nanti.


No comments:

Post a Comment