KALA JANTUNG BERDEGUP ( ahli sekitar 140,000+ orang)

Thursday June 30/2016


NUKILAN: ISMAILY BUNGSU
www:sabahinsider14.blogspot, com

SESUDAH saya tidak lagi menjadi kolumnis di Sabah Times maka saya berpindah ke Borneo Mail. Di Borneo Mail saya menjaga satu kolum setiap minggu kena menulis dan nama kolum itu ialah KALA JANTUNG BERDEGUP.

DI Borneo Mail sekitar 8 tahun saya menulis dan setiap minggu mesti ada tulisan saya dan sesudah Borneo Mail ditutup, maka saya STOP menulis malah semacam mogok termasuk tidak membaca surat kabar dan tidak menonton TV sekitar 4 tahun lamanya.

Ketika itu dunia saya memang sepi dan saya sekian lama tinggal di kampung/di hujung kampung dalam hutan tanpa letrik, cuma ada air paip dan di situlah saya diam tak membaca dan tidak menulis hanya bertemankan hutan dan kala malam gelap sekitar kecuali bunyi malam.

Bila mana facebook bermula teman kenalkan, maka saya ia minta aktif semula malah facebook pertama saya Ismaily Bungsu A yang berkenaanlah mencipta dan bukan saya, lalu sejak itulah saya menulis dan mula tinggal di Kota Kinabalu.

Ketika di Kota Kinabalu, saya mencipta banyak sangat grup facebook dan grup facebook KALA JANTUNG BERDEGUP juga merupakan grup facebook pertama dan sejak itulah juga saya tidak tidak tidur malam dan tidur siang sekitar 6-10 pagi setiap hari.

Hingga sekarang saya mogok baca surat kabar yang rata-rata membohong dan terus menulis dan membaca melalui internet dan hinggalah sekarang.

Grup Facebook yang pertama saya cipta ini punya ahli sekitar 140,000 orang dan ada sekitar 110 grup2 facebook lagi yang jumlah ramai ahli barangkali jutaan semuanya atas nama PKR seperti PKR Nabawan, PKR Sabah dan Sarawak, PKR Kucing, PKR Hulurejang, PKR Kiulu, PKR Sandakan, PKR Labuan Sabah, Wajah Sabah, Pitas O Pitas, PKR Sandakan, PKR Lawas, PKR Kudat dan macam-macam.

Demikianlah sejarahnya

No comments:

Post a Comment