TIGA PEMIMPIN WANITA KEMELIA,RAHIMAH DAN NORAINI PEMIMPIN DINAMIK

SOROTAN DARI MEJA EDITOR
SHAIMON S JUMADI
sabahinsider14.blogspot.com


SEORANG Usahawaan muda dan merupakan seorang aktivis masyarakat iaitu Dato Seri Kemellia Hassan anak jati kelahiran  Tawau sejak kebelakangan ini banyak membuat kerja-kerja kebajikan berbentuk amal jariah.

Tugas utama Kemellia ia fokus kepada golongan daif dan miskin tegar dia sering memberi bantuan kepada golongan-golongan ini.

Walaupun saya telah mengenali dirinya melalui laman social  sudah hampir lima bulan dan saya baru mendekati dirinya baru beberapa hari saja orangnya memang peramah seolah-olah kita sudah berkenalan lebih 10 tahun lama cukup mesra tidak sombong saya amat serasi buat kerja-kerjanya.

Inilah pemimpin wanita  seorang aktivis yang cukup peramah seperti pemimpin wanita Ketua Wanita  UMNO Batu Sapi Rahimah Asrah dan ketua Wanita UMNO Sandakan mereka bertiga ini cukup peramah senang saya menjalankan  peranan saya sebagai orang media bagi membuat berita-berita mengenai pergerakan mereka.



Memang tidak dinafikan ketiga-tiga wanita ini memang disenangi oleh segenap lapisan masyarakat kerana keterampilan mereka sebagai pemimpin yang kian menyerlah.


Bila saya tanya Dato tak berminat kah untuk menceburi ke gelanggan politik jawabnya tidak dia hanya berminat menjadi seorang aktivis masyarakat khusus dalam membuat kerja-kerja kebajikan dan amal jariah.


Syabas Dato teruskan usahamu  semoga segala perbuatan  mu yang penuh ikhlas membantu  kepada golongan-golongan daif dan miskin tegar akan mendapat berkat dan pahala berlipat ganda daripada Allah SAW.




No comments:

Post a Comment