RAHIMAH SEORANG PEMIMPIN WANITA DINAMIK DAN MESRA ALAM DENGAN RAKAN RAKAN SEPERJUANGANNYA

OLEH: SHAIMON S JUMADI

PEMIMPIN DINAMIK....Beginilah ciri-ciri seorang pemimpin Wanita mesra alam dengan rakan-rakan seperjuangan...Rahimah 


BATU SAPI:- Bukan senang hendak mencari seorang pemimpin yang  sentiasa rapat dan bermesra sesama  ahli-ahli ataupun rakan-rakan seperjuangan walaupun tidak mempunyai darjat dan pangkat.

Kemesraan yang kelihatan diraut wajah pemimpin Wanita Batu Sapi jelas menampakan seorang pemimpin bukan saja dinamik bahkan pimpinan dedikasi yang disenangi oleh masyarakat khususnya wanita-wanita Batu Sapi.

Beginilah kalau mahu cari pemimpin bukan waktu mahu mengadakan pemilihan AJK Wanita Bahagian  baru sibuk kesana kemari untuk mencari sokongan setelah menang duduk kerusi yang telah diidam-idamkan  telah lupa semuanya sifat-sifat dan ciri-ciri sedemikian pemimpin tidak bertahan lama.

Apabila Rahimah Asrah menang  dalam merebut jawatan Ketua Wanita Bahagian UMNO Batu Sapi pada tahun 2013 keadaan pentadbiran Bahagian Wanita UMNO Batu Sapi telah berubah jauh setelah kepimpinan  dan jentera pentadbiran diambil alih oleh Rahimah.

Tiada sesiapa yang boleh menyangkah walaupun baru mencemburi diri dalam kanca politik tetapi mempunyai kematangan yang jitu bukan saja dalam mentadbir Wanita Bahagian bahkan kepimpinnya turut menyerlah sehingga keperingkat nasional.

Saya sebagai wartawan senang bekerja  di bawah Rahimah semua berita-berita yang saya buat mengenai gerak kerjanya yang banyak tersiar di media-media portal online tiada halangan bagi Rahimah lagipun semua berita-berita yang saya siarkan semuanya baik-baik belaka.

Yang saya senang hati soal hembohan (sagu hati)  saya tak pernah tanya atau menagih tahulah setiap bulan dia masukan keakaun bank saya dengan seadanya saya terima syukur Al-hamdulillah reziki Allah  kata Rahimah.

Sekarang nama Rahimah Asrah semakin melonjak dipersada dunia politik tanah air apa lagi setiap langkahnya disiarkan di portal online bukan sikit orang yang membaca media di portal The Sabah Insider dan FST News (Free Sandakan Today) diseluruh pelusuk Malaysia yang melayari internet.

Sebahagiannya berita-berita saya kirim di New Sabah Times (NST) saya bagi pihak Rahimah Asrah mengucapkan terima kasih Rozalin Mohd Hashim rakan wartawan yang banyak membantu menyiarkan berita-berita yang saya hasilkan tersiar di akhbar NST.


Ini pandangan peribadi saya sekiranya pucuk pimpinan  atasan UMNO/BN memberi ruang dan peluang kepada Rahimah menjadi calun untuk bertanding bagi PRU14 atau PRU 15 adalah pilihan paling tepat kerana latar belakang dan kewibawaannya sebagai pemimpin Wanita semakin menonjol  inilah harapan kami.

No comments:

Post a Comment